mBank
Bankowość Detaliczna BRE Banku SA
Siedziba banku: ul. Senatorska 18, 00-950 Warszawa
Prezes banku: Cezary Stypułkowski
Bank w liczbach:
- 4. bank pod względem aktywów 128,215 mld złotych (IV kwartał 2016)
- Liczba placówek własnych – 77 (IV kwartał 2016)
- Liczba placówek partnerskich – 61 (IV kwartał 2016)
- Liczba etatów – 5 364 (IV kwartał 2016) (mBank i Orange Finanse)
Liczba klientów:
- 1,3 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej
- 5,3 mln klientów bankowości detalicznej (grudzień 2016)
- 20,9 tys. Klientów bankowości korporacyjnej (grudzień 2016)
- Liczba klientów ogółem – 4 455 305(IV kwartał 2016)
- Liczba klientów indywidualnych – 3 960 712(IV kwartał 2016)
Kapitał zakładowy:
169.120.508 złotych (01.01.2017)
Udziałowcy (akcjonariusze)/stopień:
- Commerzbank – 69,42%
- Nationale – Nederlanden OFE – 5,05%
- Pozostali Akcjonariusze – 25,53%
Historia banku
Początki działalności mBanku sięgają roku 1986. Powołany został Bank Rozwoju Eksportu a także uruchomiona sprzedaż akcji banku w ofercie publicznej. Przez lata budował renomę i kompetencje w zakresie obsługi klientów korporacyjnych. W 1992 roku BRE Bank zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dziesięć lat od rozpoczęcia działalności Banku, rozszerzył swoje usługi, wprowadzając Private Banking a rok później o bankowość detaliczną. W 2000 roku, zaledwie 100 dni po wydaniu zgody przez zarząd BRE Banku, uruchomiono pierwszy w Polsce w pełni internetowy bank – skierowany głównie do klientów indywidualnych – pod nazwą mBank.
Od samego początku wyróżniał się on na tle konkurencyjnych banków działających w Polsce. Jego wizją było oferowanie usług klientom indywidualnym, poprzez zastosowanie najnowszych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań. Data rozpoczęcia działalności – z soboty na niedzielę (25/26 listopada) – była nieprzypadkowa. W ten sposób chciano podkreślić możliwości nowopowstałej marki. W 2005 roku odnotowano milionowego klienta mBanku.
W ofercie banku znajdują się kredyty, lokaty, rachunki osobiste i oszczędnościowe, ubezpieczenia, usługi leasingowe, a także finansowanie nieruchomości.
Od 2007 roku logo banku mBank można znaleźć również w Czechach oraz na Słowacji. W celu ujednolicenia usług bankowości detalicznej i korporacyjnej, w listopadzie 2013 roku dotychczasowe instytucje w Grupie przyjmują jedną wspólną markę – najbardziej rozpoznawalną – mBank.
W swojej historii mBank zapisał wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, takich jak Przyjazny Bank Newsweeka, Best of Show, World Best Internet Banks 2010, Godło Jakości Obsługi, Model Bank Awards.
Dużą popularność Bank zdobył wśród młodych osób, uczniów i studentów korzystających z usług finansowych. Oferując im prowadzenie rachunków osobistych a także oszczędnościowych bez ponoszenie kosztów za obsługę kont oraz kart debetowych. Dodatkowo bardzo ciekawą propozycją są mOkazje banku, dzięki czemu użytkownicy kont mogą oszczędzać na codziennych zakupach dokonywanych w Internecie. Do użytku mBank przygotował takze aplikację mobilną, dzięki której w łatwy sposób zarządzać można swoim kontem, dokonywać płatności mobilnych (BLIK, QR kody, Zbliżeniowe NFC, przelewy na numer telefonu).
Potrzebujesz wsparcia w zakładaniu fundacji rodzinnej? Skorzystaj z naszych usług! Jesteśmy doświadczoną organizacją specjalizującą się w obszarze fundacji rodzinnych, oferującą kompleksowe doradztwo i pomoc w procesie zakładania oraz zarządzania fundacją. Sprawdź stronę - Fundacja Rodzinna aby uzyskać profesjonalną pomoc.